BZS1000

part2

2015.09.20. 20:00

18,

Gyalu Maraton, de inkább csupa nagybetűvel írom 08.13.

GYALU MARATON!!!!

Muntele Rece( Hideghegy)

Észbontóan szép környezetben, olyan pálya, hogy beszarás( ettől jobb jelző nem jutott eszembe), királyoknak kijáró tisztelet, díjazás, finom ételek, italok. Röviden ennyit írnék, de nem tudom megállni, hogy ne meséljem el nektek a sztorit, mert nagyon nagyon megérte elutazni.

A puszta tények: rövid táv, 180 induló, abszolút 9. hely (10 perccel lemaradva a győztes 17 éves titántól),  kategória győzelem.

Ezzel a Kolozsvár Maraton sorozat bajnoki trikóját és az ezzel járó anyagi elismerést is elnyertem, hiszen mindhárom versenyen az első helyen futottam, be a célba.

Egy versenyt több aspektusból vizsgálhatunk meg ugye.

Mi volt a motiváció?

Hát az, ahogy ott bánnak a versenyzőkkel. Kiszolgálják, kedvére tesznek, a főrendező szállást szerez, ajándékokkal halmoznak el (majdnem mint a Groupama kupákon), :) győztesként jössz haza stb.

A pálya kijelölése, vonalvezetése? Tízes skálán tizes! Eszeveszett meredek, de biztonságosan abszolválható egynyomos lejtők, technikás mászások, erdei suhanások, szebbnél szebb tisztások, apró hegyi falvak, tehenek, csacsik, lovak, szénaillat, faszénégető halmok, hegyi levegő, 1200 méteres magasságban lévő hegygerincek és nem utolsó sorban a rengeteg patakátkelés, ami semmivel nem összehasonlítható vá teszi ezt a helyszínt. Ezt úgy képzeljétek el, hogy az a bő másfél óra kőkemény odafigyelést igényelt. Szinte inni is alig tudtam, mert a kormányt nem volt tanácsos elengedni egy másodpercre sem mert mindvégig volt valami amire figyelned kellett. Ez tetszett talán a leginkább az egészben. Nem volt unalmas!! Érdekes és élvezetes volt.

Kulináris élmények a verseny előestéjén. Nagyszerű és olcsó szállás(a házba csak papucsban lehetett bemenni, cipő kint a ház előtt levesz),  tisztaság és este vendégszeretet. Pálinka a keményebbeknek, áfonya likőr a lányoknak, tárkonyos raguleves, töltött káposzta friss kenyér. Még most is összefut a számban a nyál, ha visszagondolok a levesre, pedig kaptam egy bitang erős paprikát bele, amitől úgy beindult a szervezetem, hogy 1 óráig 100 volt a pulzusom:). Nem is aludtam túl sokat.

Reggel elmentek a felhők amelyek az előző napot beárnyékolták és kellemesen hűvös 12 fokos,  derült, napos idő fogadott bennünket ahogy az 1100 méteren lévő panzióból kikukucskáltunk. Reggeli a román kollégákkal, beszélgetés, érdeklődés traccsparti. Aztán öltözés, irány bemelegíteni Alapos átmozgatás, legelső sorba startbeállás. Aztán hátrasorolás, mert a hosszú távval együtt indultunk és ők mehettek előre. 11-kor start. kb 250 bringás. Soknak tűnt arra a kis - Kolostor mellletti-tisztásra. Levente a szervező az utolsó pillanatban kitalálta, hogy megyünk egy kört a gyerek pályán ami 4 kili és kb 90 szint!!! van benne. Egyébként amelyik gyerek ilyenekhez szokik az pl a Mátra maraton gyerek pályályát ki is röhögi, kőkemény terep. Szóval okos döntés volt mert ezzel a hosszútávosok hátizsákosait ki lehetett kerülni. Úgy is volt. Aztán usgyi. 1 km enyhe lejtő után 300 szint lefelé, sziklás nagy kövekkel, szakadék széli füves  kocsiutakkal, erdei faszállító lovasfogatok nyomai között. Menni kell az elején, hogy ne tartsanak fel. Sikerült. Aztán egy bitang 400 méteres meredek, helyenként tolós ördögoldal szerű kaptató. Aztán mesébe illő fensík, nagy ellenfelem Indián Joe ( ez a beceneve) mögöttem, nem is látom. A nap előre beharangozott fénypontja következett, az egynyomos, nagyon meredek, majdnem DH lejtő, 10 cm-es sárral, sziklákkal megspákelve:). Itt sokszor ordítottam, hogy GOGO, erre félreállt a delikvens, megköszöntem románul, hogy mulcumesc és tovább.

Újabb mászás, vagy 200 szint egyben ismét meredek de tekerhető, viszont technikás, saras köves, figyelős. HA hibáztál leszállós, újra elindulni nem tudós. A végére betettek 2-3 km élvezetet, egy jól belátható lejtő képében ahol kétnyomos füves/ kavicsos úton mehettünk 50 körül, fülig érő szájjal, kényelmes ugratókkal, szóval itt éreztem, hogy kurva jó helyen vagyok és, hogy miért szeretek montizni. A véghajrában a nagy élvezkedés utáni emelkedőn betámadott egy hapi, na modom ebből nem eszel, van még erő, van fej, a végén nem adjuk oda azt amiért előtte szenvedtünk úgyhogy felvettem, visszatámadtam és az utolsó 300 méteres jeltőn nyugodtan mondtam, hogy innen már a Jóisten sem verhet meg, ez az én terepem, na és Oizkáé:) A jóisten sem verhetet gyorsan visszaszívtam, nehogy egy defekt vagy egyéb technikai hiba képében bebizonyítsa, hogy Ő bárkit bárhol legyőz. Jobb a békesség.

2015 ben Levente azt tervezi, hogy az 5. Top Maraton állomását oda viszi, folynak a tárgyalások- elmondása alapján. Egyébként Kolozsváron lesz jövőre is verseny az ideivel azonos időben, aztán a mostani Gyalui előrébb kerül nyárra és őszre valahol a Bükkben egy éjszakai maratont rendez. Most agyal a biztonságos és abszolút biztos pályakijelölésen. Opciókként iylenek vannak, hogy UV festék, UV lámpa, vagy ledek a két szélen, világító szalagok a fákon stb.

Egy szálláson voltunk ezért a vacsinál volt alkalmam Leventévelbeszélgetni. Ott volt még  Szokolsky Istvan terepfutás 40-49 kategória győztese az asztalunknál,aki egyébként a román versenyek Nutrend ellátója és szponzora is. Ironman versenyeket is rendez Románia szerte. Vele kapcsolatban annyit megjegyzek, hogy ugyanazt a pályát amelyet mi bringával teljesítettünk ő  mindössze 8 perccel lassabban futott le. ( ki érti ezt?)

Eredmények, képek, infók itt:

Már lehet nevezni  a jövő évre.

19,

Kassa Marataon 09.19

Közép táv kategória I. hely

Maraton szezonzáró verseny Jahodnán és környékén.

A pálya a beharangozottnál sokkal gyengébbre sikeredett, talán nem tett jót megítélésének az előző hétvégi Gyalu maraton extrém szuper terepe. Azért nem volt rossz, tényleg tele volt egynyomos ösvényekkel, le és fel is, csak azok nem voltak tempósak, ezért nem nagyon élveztem.

A verseny közepétől szitáló esőben tekertünk, mondjuk ez sem használt a köves gyökeres single track-nek. A közép táv érdekes terhelés volt az utóbbi időszak rövid távjai után, de nem volt gázos.

Bringamosó osztályon aluli, nyomás nincs, zuhanyzóban a víz hidegecske. Ingyen sör alkoholmentes:).

Józsi is megnyerte a kategóriáját, Fari fékproblémákkal küszködött. Az első tizen pár kiliben szinte együtt mentünk. Volt ma is kulcscsontos bukás, defekt hegyek stb.

A díjazás szerény lett, egy hosszúujjú Skoda rapid póló , pici serleg és egy zacsi kávé.

uff

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.