BZS1000

 

 

Szeged Rally Kupa

2021.07.23-25

 

Minden rosszban van valami jó!

Ez a közmondás a címe ennek a beszámolónak, mert pénteken sajnos későn érkeztem meg Szegedre  több okból kifolyólag, de éppen ez a késés adta meg  a másnapi verseny megnyeréséhez szükséges információt.

 

Történt aznap, hogy korán indultunk útnak Ferihegyre, hogy Esztert letegyük illetve feltegyük, de ezután az M5 nem igazán akarta az igazságot. Hatalmas tumultus lett rajta, ezért a tervezett 11 óra helyett kb 13.30 ra értem LHUD reptérre. Ahol az első látvány a TROJAN volt amint ott állt a nagy hangárban, minden gépet elnyomva a maga óriási aurájával. A JAK 52 olyan kicsi volt mellette, hogy csak na.

Gyorsan összeraktuk a gépet párommal, aztán megkaptam Nagy Sándortól az aznapi feladatlapot és kettőkor startoltam.

14.30-kor kerültem olyan pozícióba, hogy elindulhattam a feladatra, ami egy 360 km volt. Először nyugatra majdnem a Dunáig, onnan fel Akasztóra, majd vissza délre, majd Szegeden keresztül keletre vezetett a task.

Akasztóról visszafelé megcsodálhattam a keceli military parkot, egyszer el szeretnék menni oda szétnézni.

A Duna-Tisza köze induláskor kék volt, nem könnyítette meg a dolgomat, ellenben mikor fordultam  kialakult Akasztó irányába egy brutál felhősor, amin oda-vissza utazva teljesítettem a 2. és 3. szárat. Ezután a tobzódás után a visszafelé vezető út megint kék és gyenge volt, oldalszéllel megspékelve. Nem volt ideális.

250 km lerepülése után értem Szegedre 17 óra tájban és úgy döntöttem, hogy a maradék távot hagyom, mert nagy volt a kint maradás veszélye.

Jól döntöttem, így maradt idő a sátorállításra és egy kis szocializálódásra is.

A büfé tulaja Bala -volt gyalogsárkányos-, sztorizott a hőskorról. Kiderült, hogy anno Orsy Laci is gyalogsárkányozott egy szezont Béres Gabi vezényletével.

Nagy Sanyi tapasztalt veterán pedig elmesélte azt a 750 kilométeres repülését, amikor a többiek után két órával indult és egy órával előbb ért be� És volt 350 km, ahol nem kellett tekernie a 2B vel!!! ( pl Mátra Bükk)

 

Szombaton a vontatások után(kb 12 30 ra került mindenki levegőbe) érezhetően nem élt még az idő. A startkapu 13.05 kor nyitott.

Ekkor jött a  pénteki nap tanulsága, amelyet az esti elbeszélések tapasztalatai alapján raktam össze. Pénteken  14 óra után indult be az időjárás, tehát bár viszketett a seggem türelmesen várakoztam.

A többiekről nem volt információm, de sejtettem, hogy már elmentek feladatra. 14 óra után pár perccel ítéltem a felhőképet keletre olyannak, hogy érdemes lenne indulni, ha a startpozícióm jó lenne. Szerencsémre éppen a cilinderben fogtam egy 3,5 métert ez végleg megerősítette a döntésemet. Indulás.

Természetesen ezerrel a kurzuson. Koncentráltam nagyon, és előre gondolkodtam. Az első szár valamivel több volt mint 100 km. Gyakorlatilag feszült figyelemmel telt el ez az egy óra és három termikből sajnos csak kettő volt az igazi. A jó termikek 3 m körüli teljes termikátlagosak voltak.

A második szár Szeghalomtól Mezőhegyesig kb 80 kili, egy nagy siklás volt, mert sajna sehol nem találtam értelmes anyagot. Le is kerültem 1000 alá.

A fordulópont a határtól 500 méterre volt és éppen a pont fölött találtam rá a nap termikjére ahol a temikátlag ugyan „csak”2,7 volt de a felső egyharmadban 4 -5 méterekben forogtunk a NB-val.

 

Még Szeghalom előtt találkoztam Viktorral, de nem tudtam mikor indult előttem vagy utánam, ez kicsit elbizonytalanított de persze  mentem is tovább. Szép az ASW-je.

Mezőhegyes és Tázlár között félútig felhők alatt utaztam, onnan kékben siklottam. Ekkor láttam meg a többieket. Jobbra előttem  fölöttem Lilla forgott, de nem túl nagy lehetett az emelése mert nem volt bedöntve,(apropó gratula Lillának aki immár ASW 19-cel tolja) Balázs és Laci pedig balra a kurzustól délre, alattam előttem köröztek valamit, de nekem az nem volt pálya, mert sokat kellett volna eltérnem a pályától.  Nyíl egyenesen mentem fordulni. Ha bejön a jóság megvan, ha nem gáz van. A fordulópont után tovább kellett mennem másfél kilit, de jóval bíztatott a felhő, ezért bevállaltam. Kicsit sodort rossz irányba tekerés közben de belefért, mert  a nagy kék fostorgás után beadott egy stabil 3 métert és 800 ról 2200 mentem vele.

Mínusz 300 méterről elkezdtem a végsiklásomat.Egyszer még rátettem 100 métert egy gyenge méterben aztán a többit adta siklásban.

Nem tudtam, hogy a 105 átlag mire lesz elég, de a beérés után az információkból leszürtem, hogy jó lesz ez a magas hendikeppel is.

 

Jó is lett, megnyertem a napot.:) Örültem is nagyon! Halászlé és harcsapaprikás volt a nyeremény.

Vasárnap.

Reggel elmentünk a Gróf Széchenyi István Olimpiai evezős centrumba ahol haverom, főnököm 3 fia versenyzett. 

Nagyon sok szép, csinos fiatal volt ott:) (nem árulom el, hogy milyen neműeket néztem, nehogy megvádoljanak , hogy nem vagyok PC)

Erős szél, kék ég és döglött meleg. Nem fújták le a szervezők, hogy esélyt adjanak a versenynapra, de miután vergődtünk max 1100 méteren a gyenge emelésekben én döntést hoztam 15 órakor.

Nem indulok el távra, mert annak csak egy rövid táv és terepen szerelés lenne a vége. Leszálltam.

 

Hamarosan mindenki így tett…

Ezzel a futamot is megnyertem. Nagyon jó érzés.

Köszönöm!

 

Ki tudja miért LHUD?

 

Én mostmár tudom Újszeged.

 

Pár födő

 

 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr8316638502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása