BZS1000

A tanító nap

2010.07.19. 10:03

Ez a nap érdekesen kezdődött. Igen éles inverzió fogadott  bennünket a starthelyen amely sokáig tartotta is magát. 14 órakor nyitott a start és elkezdtek az emberek ugrálni lefelé.  Pilótákkal tele a légtér. 15 órakor még vagy 30-an a földről néztük ahogyan szenvednek egy egy bolyban tülekedve a nívó felett max 200-on.

Fél négykor a maradék földön lévő is elstartolt, köztük Dave, Jonny, Tibi, én.

A nap még akkor sem volt meggyőző csak forogtunk a felekben és próbáltunk nem leerohadni ahogy néhányan már megtették.

Egyszer csak Attila mondja a rádióban, hogy úgy néz ki elindultak a feladaton a fél négyes kapuval . Ez egy kicsit segített hiszen gondoltam megfestik a nagy kéket. Vártam a 4 órás kapuig és nem voltam egyedül. Ott volt a bolyomban Jonny, Alex, Tibi és még 3 akiket nem tudtam beazonosítani.

A dolog a következőképpen nézett ki. Megfogtam a termiket, balra teker fel legfelülre és már nézhettem is amint jönnek a fiúk felfelé. Volt kb 50 méter előnyöm és ezt kihasználva tűz tovább. Aztán megint ugyanez aztán megint és már nem is láttam őket, lemaradtak.

( most hogy túl vagyok a 120. órámon ezzel a repcsivel elmondom, hogy kezdem érezni vele a dolgokat mindkét irányban, megtanultam az erőkifejtést minimumra csökkentve high side-ingolni és jól is siklok) 

Ez a tudat boldoggá tett és olyan erőt adott amelyet még soha nem éreztem karjaimban.

A rádiókommunikációból értesültem, hogy Bali, Attila belátható távolságba került Petit pedig aki szintén az eggyel előbbi kapuval ment ki a fordulópont előtt kielőztem és már csak a ridge-en láttam.

A fordulópont után volt egy ridge(egy hegygerinc ) amin az edzőnapon már végigmentem kétszer és tudtam, hogy hiába emelkedik a dolog nem kell megállni körözni hiszen felvisz az anabatikus feláramlás akármilyen meredeken emelkedik is. Csak a végén kell kitekerni amilyen magasra csak bírsz, hogy a halál völgyet jó pozícióban érd el.

Ez eddig meg is volt szépen. Kitekertem és ...

Kitekerés közben megfordult a fejemben, hogy van fél óra előnyöm pár pilótával szemben és jó pozícióban vagyok Jonnyékhoz képest is nem kéne megvárni őket és együtt menni?? Úgy döntöttem, hogy nem csirkézek hanem megyek tovább mint a távirat. Előttem kb 10 pilóta volt a pályán úgy hogy ha ezt a haladási sebességet tartom akkor 10 körül lehetek. Ettől vérszemet kaptam és...

Amásodik fordulópontra kétféleképpen lehet rámenni toronyiránt a lee oldalon kicsit turbóban de gyorsan, vagy jobbra kicsit a völgyet szegélyező gerincen várva a jót , ott megemelkedni és akkor a tutiban könnyedén oda.

A nehezebbet választottam és a gyorsaságot. Visszanézve féltávról láttam, Hogy a többiek emelkednek a gerincen mert ők azt választották.

Megyek tovább , de nem toronyiránt hanem kicsit tartok balra a völgyet szegélyező sziklák felé hátha meglesz ott valami. Odaérve azt tapasztalom, hogy kegyetlen turbulens és nem nagyon dolgozik. Volt ugyan egy kegyetlen buborék de olyakat lazultam, hogy otthagytam és mentem fordulni immár 1400-on -az nem sok -.A forduló után irány az utolsó lehetőség  a hegyoldal ami sziklás és felvezet a halál völgyhöz. 1100 . Nyalom a  hegyet de nem adja. Büntet. Ok úgy néz ki vége. A várost nem tudom átsiklani, meg nincs is értelme mert mögötte messze van lehetőség, a hegynek nem lehet nekimenni mert nincs leszálló alatta ha mégsem adja úgyhogy a legutolsó vészleszálló mustra, behelyezkedés és leszállás. A leszállás utolsó fázisában a lucerna között nem láttam a villanypásztort, gorillában vártam a lebegtetési pontot és akkor elkapta a bokámat. Hátralendített, kéz kinyúlik, automata lebegtetés mintaszerű leszállás. Kiképzési módszer lesz:)

A növendék lábára kötelet kötök és a megfelelő pillanatban megrántom és lebeg.

Csabi 10 percen belül ott volt.Király sofőr!!

Konzekvenciák:

Amiért nagyon gyors voltam azért örülök, hiszen most és az előző napon éreztem meg, hogyan kell repülni ha gyorsan akarsz menni. Amiatt, hogy elborult az agyam és nem vártam meg a bolyt kicsit ambivalensek az érzelmeim. A 2 forduló felé adhatott volna a jóisten még valamit és akkor ki tudja mi lett volna. Ha eljutok a halálvölgy bejáratáig akkor onnan tuti hiszen azt már nagyon jól ismerem, a nevét is nekem köszönheti.

Ha ott azt a durva lazulósat gyűröm akkor...

Ha, ha, ha.

Kisatti és Tibi nem csinálták meg az 1 fp-ot, nem adta nekik.

A végeredmény nem fáj, megvan a puzzle egy újabb darabja, megpróbálom elraktározni és ma hasznosítani.

Tegnap volt két rossz start lepördültek de megúszták. Mindkettő elstartolt kis javítgatás után.

Mára 4000 alapot mondanak, lehet hogy beküldenek minket a Havas Pireneusokba.

Hajrá magyarok.


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr22160396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása