BZS1000

Kedvesemmel ellátogattunk Bátorligetre a Béres Gábor által szervezett észlelő táborba ahol az ország különböző pontjáról és még erdélyből is összesereglett amatör csillagászok a bátorligeti fényszennyezésmentes égen nézték meg a már oly sokszor megcsodált objektumokat.

A nyírbátori tescóban vettem két üveg neszmélyi cabernét biztos ami biztos, ezzel érkeztem meg. A csapat éppen szalonnát sütött a paplak udvarán és készülődött a kitelepülésre. Éppen jókor érkeztünk, elfoglaltuk a szállásunkat ahol egy másik párral osztoztunk a kb 8 fokos levegőn mert fűtés nem volt. Nem is baj legalább jót alszunk majd. Negyed 8 körül kivonult a csapat egy természetvédelmi terület határába egy kb 20 méteres dombra és megkezdődött a műszerek összerakása. Volt egy csomó minden. Kisapokromát, kis cassegrain, kis newton nagy newton, majdnem mind goto mechanikán.

Alig vártam, hogy belekukkanthassak valamelyikbe. Addig is amíg szemünk alkalmazkodik azzal mulattuk az időt, hogy a csillagképeket azonosítottuk. Az első éppen Béres Gabi(református lelkész) volt aki felkiáltott: aki üstököst akar látni jöjjön. Mentünk láttunk.

És ez így ment tovább M 31 M15 ilyen gömbhalmaz olyan galaxis, ilyen köd olyan köd nem győztem egyik refraktortól a másikig járni.

Volt egy két azstrofotós őrült is akik tucatnyi felszereléssel(a tubuson kívül) szórakozva próbáltak jó fotókat készíteni egy egy mélyég ojjektumról.

Láttam elég jó 400 szoros nagyításu képet a jupiterről és Galilei holdjairól, na ilyet sem láttam még.

Éjfél előtt meguntuk és hazamentünk.

Másnap reggel kiültünk a teraszra és a napon sütkéreztünk amikor az egyik fiú megkérdezte, hogy megnéznénk-e a napot. Meg hát.

Erre ott is termett egy cornado PST naptávcsővel és egy 200-as newton tubussal napszűrővel és megkezdődött csillagunk mustrája. Foltot nem mutatott de egy két érdekes protuberancia volt a szélein. Na ilyet sem láttam még.

 

Azzal a céllal jöttem, hogy a leendő távcsövem tipusát és méretét fürkésszem ki, de nem jutottam előbbra. Megismerkedtem viszont egy két nagyon okos emberrel, néha nem is értettem amikor egy fizikus és egy nukleáris mérnök eszmét cserélt de úgy tettem mintha:)

Ott volt a Hortobágyi Nemzeti Park egyik jeles képviselője is akitől sok hasznos információt remélek madár és hortobágyi észlelés ügyében.

Ha sok pénzem lenne először egy Vixen 20x80-as binokulárt vennék, de vennék egy 120 körüli apokromátot is és egy 300-as newtont is meg egy naptávcsövet is.

és akkor felébredtem...


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr472366930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása