BZS1000

Gyémánt 500

2022.08.03. 09:07

 

A nap nehezen indult, mert a készülődés során a műszer Update-nél műszaki hiba csúszott  a folyamatba ezért a V9 varió lefagyott. Hívtam a gyárat és ott nagy nehezen találtam valakit aki szépen levezényelte az újraindítást. Ez azzal járt, hogy cikkáztam az iroda és a gép között a memóriakártyával.

De végül sikerült és indulhattunk a startra. Misi és én mentünk ma távra.

Maci kicsit később tudott kijönni, ezért igazából a műszaki hiba nem sokat hátráltatott bennünket.

Misi ment elsőnek, elengedtem a szárnyát, aztán kijött Misi fia Gergő, ő pedig elengedett engem.

12.15 kor szálltam fel.

Sikerült azonnal indulási pozicióba kerülnöm, Misi is csatlakozott és 12.26-kor indultunk is.

Sajnos az időjárás olyan lett, amit jósoltak. A viszonylag sok eső miatt a párolgás sok energiát vont el. 

Alacsony alap és gyenge emelések vártak bennünket a táv első 70 km-ben. De legalább gyakran voltak felhők. Sajnos Misivel a rádió kapcsolatunk megszakadt Hajdúböszörmény környékén, innentől egyedül repültünk.

13.01 kor Földes fölött volt az első valamire való termikem, ami egy 3 m fölötti termikátlagú emelés volt, fejebb is ment mint a nyírségben, 1600 volt a teteje.

Volt transponderem, adtam le tervet a FIC-nek (rádión a levegőből) ezért velük folyamatos volt a diskurzus, legalább nem unatkoztam. 13.30 környékén volt szerencsém egy Wizz járat kapitányával pár szót váltani, hiszen megismertem egy nyíregyházi haver hangját. Üdvözöltük egymást, aztán mentünk dolgunkra.

Az első FP Orosháza 14.18 kor volt meg, kicsit lekerültem, de vészesnek nem mondhatnám, inkább figyelősnek. Pár percet azért veszítettem, mert épp a fordulópont előtt kellett kb 70 fokban eltérnem egy mentő emelést reményében, ami legalább bejött.

TP 2 15.09 az idővel nincs probléma, az időjárás sem gyenge.

TP 3 Kaszaper. Itt az idő élt. Magasra emelkedtünk és erős emelések voltak. Itt futottam össze a VB mezőnnyel. Egészen Debrecen TIZ-ig együtt mentünk, illetve addig, amíg az útvonaluk az enyémmel egybe esett. Nagy élmény volt újra bolyozni. Hatalmas nagy bálnák ezek a földön. Mégis kecsesen mozognak a levegőben.

17.46 kor voltam Debrecenben. Beengedtek a reptér fölé, mert éppen nem volt forgalom. Ennek köszönhetően ott még egyet tudtam emelkedni, de ez már csak az a nyírségi fajta emelés volt a maga 1400 méterével. Itt már látszott, hogy elég késő van, az idő lecsengett, jött egy AC réteg és szépen leárnyékolta a világot. Lassan meg kellett barátkozni a terep gondolatával.

A terepreszállás mintaszerűre sikerült, küzdöttem amíg volt értelme, aztán, mint a kifárasztott csuka megadtam magam az elemeknek és Debrecen.Józs határában egy szép kis tarlóra letettem, figyelve, hogy út mellett legyek.

Miki jött értem 21.30 ra már otthon is voltunk.

A táv így nézett ki.


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr5517898967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása