BZS1000

Gyémánt 500 első

2022.08.03. 09:00

A minap volt szerencsém egy arany magasságot(3000m) repülni, ami annyit jelent, hogy a leoldás és a legmagasabb repült pont között legyen min. 3000 méter különbség. Ezt legtöbbször téli hullám táborokban lehet megrepülni, mert ritka az ilyen magas felhőalap. Mindegy, sikerült. Ekkor merült fel, hogy az arany jelvényre kellene gyémánt berakás is, ahhoz meg kell egy olyan 500 km-es táv amely megfelel a kritériumoknak. Idén sok 500 körülit repültem, de egy sem volt olyan amely ehhez jó lett volna. Na mondom, majd ma.

 

A napot nálunk gyengének jósolta a meteor, hiszen sok eső esett az elmúlt 3 napban, helyenként 80 mm is hullott. A gazdák örültek, bár kicsit(nagyon) késve jött ez az égi áldás.

Az ország közepe felé bomba időt ígértek, hiszen az száraz, mint a sivatag. 750 re készültek Szegeden.

Na mondom, akkor Nyírségben életbenmaradós, nehezen kijutós, délvidéken tobzódós, meglátjuk mit ad hazaérős táv lesz a mai. Misi lett a társam.

A készülődés gondterhes volt, mert technikai gondjaim akadtak a műszer szoftverével, de hála egy LXnav os kollégának a gyárban, telefonon megoldottuk a gondot egy frissítéssel.

 

Maci picivel később tudott kiérni, de a készülődés lemaradása miatt ennek nem volt jelentősége.

Misit elengedtem, aztán 12.15-kor én is kötél végére kerülhettem. Gergő elengedte a szárnyamat aztán huss.

12.26 kor már intettem is Misinek, hogy go. Nem volt mire várnunk, udtam, hogy nem lesz jobb az idő errefelé később sem, menni kell minél hamarabb a jó idő felé délre. Mifelénk 1000-1100 méter volt a plafon és gyenge emelésekben forogtunk.

Hajdúböszörméyn környékén elvesztettük egymást rádión és vizuálisan is. Erről kell majd még beszélnünk, ha együtt kívánunk menni.

A tendencia egészen Hajdúszoboszló környékéig ez volt. Dél felé menekülős gyengeség. Földes fölött lett meg az első jóság, egy 3 m fölötti termikátlagú emelés képében, ami immár 1600 ra vitt. Ez bizakodásra adott okot. Ekkor 13.01 volt az idő és 90 km/h körüli lassú az átlag.

13.32 kor volt szerencsém egy Wizz pilótával szót váltani a rádióban. Roli Nyíregyházáról származik, legalábbis én onnan ismerem. Minden jót kívántunk egymásnak és mentünk dolgunkra.

Orosházát az első FP-ot 14.18 kor értem el. Az időtervvel ekkor még nem volt nagy gond, tartható volt a feladat, bár éppen a forduló előtt eldobtam pár percet egy életmentő manőverrel.

Ha jól megnézem ez éppen 11 perc minusz!!!

A második fordulópont viszonylag eseménymentes volt, kicsit éreztem a 25 km/h-ás szembeszelet.

15.09 kor értem oda.

 

Jó kis hátszeles 3 szár, 16.00 kor utolsó fordulópont Kaszaper.

A tejes táv így fest.

 

Na innen már csak haza kell érni. 170 km szembeszélben és gyengülő időben, de menni kell, nincs más opció.

Hála istennek társamul szegődött pár hosszúszárnyú madár a VB mezőnyéből. Együtt haladtunk észak felé kicsit keleties pályán, mert már csak arrafelé élt igazán az idő, legalábbis felhőkkel ott volt megfestve.

Nincs elérhető leírás.

 

Nincs elérhető leírás.

Berettyóújfalu környékén már éreztem, hogy gondok lehetnek, késő volt. A nap egyre laposabban sütött és sajnos bekeveredett felénk egy vékony szakadozott AC . Debrecen után pedig a NIHIL.

A reptér fölött még kiemelkedtem egy gyengécske méterben 17.46 kor, de csak 1400 at adott.

Fülem-farkam behúztam és optimumon siklottam , de sajna ennyi volt. Debrecen Józsánál, Böszörméyn előtt meg kellett állnom és egy olyan leszállót keresnem, ami méltó a mai napi küzdelemhez.

 

Minden mintaszerű volt.

A mai nap tanulságai:

Amin javítani kell:

  • az indulási tervet tartani kell!
  • a repülésre való felkészülés 100% kell legyen!
  • nem szabad szoftvert frissítgetni a start előtt, ha egyébként azt nem indokolja más!
  • A műszerek(rádió) kezelése zsigerből kell, hogy jöjjön.(mate)
  • a gép irányításánál még mindig akadnak oda-vissza korrekciók, amelyek felesleges energiákat emésztenek fel aero és testi értelemben egyaránt.
  • dioptriás napszemcsi kell!

Ami bizakodásra ad okot:

  • A feladaton végig koncentrált tudtam maradni (egy kis megingást leszámítva)
  • A FIC kapcsolat nem fáraszt mint eleinte
  • A feladat kiírás egyre jobban betalál
  • a gép vezetése egyre kevesebb energiát igényel, egyre kisebb mozdulatok elegek.
  • A FIC kapcsolat és a légterek előzetes feltérképezése jó volt

 

Az elkövetett hibáim:

  • szoftverfrissítés a start előtt
  • kihagyott koncentráció az 1. FP előtt.
  • késve indultam a feladatra fél órával a tervezett után

 


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr6117898995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása