BZS1000

Szóval. A konklúzió.

Az ugye egyértelmű, hogy az öreg 8-as RC szett nem tud labdába rúgni a 10-es pontosságával. Gondolom az sem meglepő , hogy az RC V fékek után a Formula RX satui -melyek elementáris erővel, már már szinte érthetetlen agresszióval harapnak bele a 180-as tárcsákba, mintha egy intézeti roma gyermek harapna bele szobatársa füleibe egy baráti verekedés alkalmával- nagyságrendekkel felülmúlják szép múltú de  a kor által csúnyán átlépett féktársát( egy nagyon tetszik, féktársa) Nagyon sok idő kell az idegpályákba ivódott reflexek kiölésére ami a fékkar meghúzásának dinamikáját illeti.

Inkább nézzük azokat a paramétereket ahol a kerekek különbségeit észlelhetjük.

A Zempénben egy-két túra alkalmával azt már volt szerencsém konstatálni, hogy a vibráció -amelyet oly sokszor el kellett viselnem és amely az alkaromat úgy elzsibbasztotta néha a 26-oson, hogy éppen emiatt kellett a fékekhez nyúlnom és ugyanezen vibráció okozta kép szétesés-  mára a múlté. A nagy kerekek olyan játékosan és könnyedén siklanak át a talaj egyenetlenségein, hogy fülig ér a szám és néha azon veszem magam észre, hogy azzal játszom, hogy a markolatot igen lazán fogom, még azt a kis talaj visszajelzést is megtagadom magamtól ami egyébként jár.

Apropó markolat, Kiss Józsi barátom aki tavaly véletlenül MTB OB-t nyert a Merida színeiben hasznos tanácsa volt, hogy ergós markolatot vegyek a cangára. Bejött az ötlet. Igen kényelmes és nagy biztonságérzetet ad hiszen nincs olyan, hogy véletlenül lebicsaklik a csukló egy egy hirtelen felütésnél. Mondhatjuk, hogy olyan nem szabad, hogy legyen pedig van. Ezzel a markolattal ez megszűnik és komoly tartása van még akkor is ha csak finoman fogod.

Tehát a lefeléken- bár a súlypontom feljebb van némileg- éppen a biztonságos és stabil gurulásnak köszönhetően gyorsabb a bringa mint a kicsiny kerékkel.

A stabilitáshoz egyébként az 50 mm-rel nagyobb tengelytáv is hozzá adja a magáét. (na és mi van a fordulókban??)

Tehát lefelé 1 pont a colos barátunknak a 29-esnek.

Jaj, mi lesz felfelé, hiszen a nagyobb kerék amennyiben azonos minőséget feltételezünk biztosan nehezebb lesz márpedig azt minden bringás tudja, hogy a forgó kerületen lévő súly az igen szignifikáns különbségeket hozhat. 

Igen. Az indulásoknál és ritmusváltásoknál ez érezhető is.Mondjuk aki nem akar versenyezni vagy ha igen túl van a VB EB OB szinten és nem a másodpercekért küzd az ezt letojja. Mint én is PL.

Szóval mászás. Ha megszokod a nagy kerekek érdekes tehetetlenségének érzését és technikailag képbe kerülsz akkor utána a jobb tapadás, a jobb gördülési ellenállás ás a  középrész keréktengelyekhez viszonyított helyzete kompenzál és lássatok csodát. (A 29-esemnél ez éppen 7% kal jobb tehát ennyivel vagyok jobban benne  a bringában)

Ott ahol a kicsivel azon erőlködtem, hogy ne emelje az elejét, ugyanakkor ne forogjon meg a hátsó, ott a nagykereküvel fütyörészve mentem fel. Jó, ebben volt némi túlzás de úgy szeretek túlozni.

Tehát felfelé is 1 pont a nagy tesónak.

Ezzel az állás 26 vs 29    0:2

Jött a freeride pálya ahol ugratók, szűk döntött fordulók váltották egymást. Na itt volt dolga a tesztpilótának. Egyrészt az ugratóknál a kicsivel egyfolytában a fejreállás Damoklész kardja lebegett fölöttem, tehát itt megint a nagyé a pálma. Másrészt viszont éppen a magasabb súlypontja miatt a nagy mintha ormótlanul fordult volna. Itt kapja meg első pontját a 26" -os barátunk.

Eddig tehát vezet a 29-es 3:1 re.

Amikor egy új MTB építését fontolgattam érdekes módon elvetettem a 29-es ötletét és már azt is tudom miért. A fotókon mindíg kis vázakkal reklámozzák őket és úgy kicsit ormótlannak néznek ki. Szerintem 20"-os váz alatt igenis ormótlanok. De ezzel a 21"-os vázzal nekem kimondottan esztétikus és arányos, persze ízlések és pofonok különböznek. No de engem senki süket véleménye és mellébeszélése nem érdekel. Nagyon tetszik és készD)


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr834893959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása