BZS1000

Task1.

2010.07.13. 09:25

Na végre túl vagyunk az első napon.

Itt egy kép: csendélet sárkányrepülőkkel.

Az előzmények: a megnyitó estéjén egy hatalmas CB jelent meg a hegy mögött, kicsit depressziósok lettünk.

Másnapra eltűnt csak egy kis cirruszt hagyott jelezvén itt voltam. Az eligazításon Juaki azt jelezte előre, hogy jó napunk lesz ennek ellenére ezért egy igen derekas 140 km körüli dogleget tűztek ki mely igen szép és kemény helyeken vezetett át bennünket.

A nap azzal kezdődött, hogy a hegy előtti stabil szötymőben tobzódott az egész mezőny. Na ilyet még nem éltem át soha. Ennyi sárkányt egy termikben::)

Aki megunta az elment egyénieskedni(vagy az idegeit lenyugtatni) aztán otthagyva a tartást leginkább lerohadt.

Nekem is volt gondom a kezdéssel hiszen én sem szeretem ezt az akváriumos állapotot.

Ezért majdnem le is rohadtam, de csodák csodája egy tópartról eljött egy kemény 3-4 méter és azzal fel pont az utolsó startkapuba:)

Onnan Petivel ,Balázzsal indulás az első Fp felé tulajdonképpen az élbojban. Na Ok mondom hajrá, mögöttünk az egész mezőny Ploner Attila és a többiek.

A repülőm jól megy bár tegnap nem siettünk sehová.

A Fp-nál aztán BAli ügyesen ránk tett vagy pár percet innen már nem is láttam.

Az első vízválasztó a második Fp előtt volt ahol akinek nem volt elég magassága az meg sem tudta közelíteni a Fp-ot hiszen az egy 2700-as hegy közelében volt 750 méteren.

Megvolt bár itt Attilával buzultunk vagy 15 percet míg a lejtőből végre ki tudtunk emelkedni.

Aztán a 2- és a 3- között volt a táv legérdekesebb része amikor kijött a hegyi repülés és az alföld közti különbség.

A bazi nagy hegyek amelyeket megfelelő magasság hiányában meg kellett kerülnöm és ez sajna időveszteséggel járt. De mostmár ezt is tudom. Itt csontig kell a termiket gyűrni mert minden 10 méternek jelentősége van. A mai napnak a tapasztalata ez volt, no meg az, hogy a hegyi terepeken a két pont között legrövidebb az egyenes tétel nem mindíg igaz főleg ha az egy terméketlen termikmentes völgy felett vezet.

Inkább keresni kell a napsütötte szél felőli sziklákat és akkor olyan élményekkel gazdagszik az ember mint Pl tegnap én egy sziklafalnál amely a kurzustól picit balra 1300-on kezdődött és enyhén kanyarodott jobbra közben emelkedett 2000 méterig kb.

Na e mellett a szikla mellett kvázi lejtőn ülve emelkedtem meg úgy, hogy egyet sem kellett tekerni és végig 1,5 körül emelt. Na ettől elkészültem.

Volt még ezt megelőzően egy félelmetes élmény jelesül amikor a 2. és a 3. között volt egy nagy hegy amin toronyiránt akartam keresztülmenni. Szemben velem a nagy kaéj, a közepén egy kb 100 méteres szoros, mEmelkedés eltünés  ondom ott fogok átkelni mint elődeink Vereckénél. Emelkedés eltünés  Emelkedés eltünés  eltünés eltünés eltünés ,

menekülés !!!

Meg kell kerülni de már ahoz is elég kevés a magasság . Szívdobogás izzadás reszketés, imák mormolása.

Amikor kiderült, hogy mek lehet kerülni akkor fellélegeztem de csak addig amíg- a rotorban való közlekedés miatt elfogyott magasságom- meg nem láttam a mögötte előkerülő látványt No landing place at all.Nincs leszálló illetve van de az sem az.

Ijedten tekergettem a nyakam és végre megláttam egy keselyűt aki éppen egy termiket nevelgetett nekem. Ok.

A harmadik Fp-ra nulla méteren értem -ami egyébként 940 magasan volt- így a hegy tetejét majdnem érte a hasam, de hála istennek ezt is megszokom lassan.

Megvan, közben bail célban elsőnek- 3.nak de későbbi kapun mentünk- gratula.

A 3. fp-on ha ki tudsz emelkedni akkor a 4. és a cél csak egy végsiklás.

Nem én mondom leszopatok még pár egyént Pl Krisztián és 2200 ről elindultam. Eredmény az utolsó Fp 50 méter pluszban egy fennsíkon( 700 méteren volt maga a forduló), fordulás és a hasamat húzva irány a cél 7,5 km van hátra 750 -en vagy közben a terep alattad gáz.

Tremp-en nem is mertem már átsiklani így 5 km sort from goal.

Bali nyerte a napot Attika 8. én 39., Peti félpályán Tibi kb 40-et ment  Kisatti bombed out. Az eredményeket egyébként a honlapon megtalálhatjátok.

 

Itt egy kép a jövő évi laminarról Alex gépe. Lesz majd videó is.

Mindenkinek üdvözlet

a családomnak puszi is pluszba.

 


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr1002148323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása