BZS1000

Nem tudjuk mi volt az igazi oka de lehet, hogy a pihenőnapokkal kapcsolatos szabályok.Ugyanis 6 egymást követő nap után ki kell adni egy pihenőnapot és a rendezők mivel látják, hogy jó időnk lesz végig ezért kiadták inkább tegnap a szélre fogva.

Semmi baj. Elmentünk a Pireneusokba szétnézni és meglátogattuk Sebestyén Sándor barátomat aki egy sólymászatban dolgozik immár hosszú évek óta.

Odafelé nagy szerencsénkre egy kicsit elkeveredtünk a szerpentinek útvesztőjében ezért egy olyan mesebeli völgybe kötöttünk ki amely mély benyomást tett ránk. Egy szép hűvös tavacska hatalmas sziklákkal övezve.

Fel is másztunk egy kilátóba, hogy alaposan szemügyre vegyük, a videón majd láthatjátok.

Szóval sólymászat.

Sebi még itthon egy buli alkalmával megpróbálta ecsetelni mestersége csínját-bínját de a helyszínen döbbentem rá, hogy az emberi kommunikáció és fantázia mennyire csalóka lehet.Hiába mesélt a helyről szuperletívuszokban gyenge kis agyam nem készül fel ekkora hatásra pedig van fantáziám nem is kevés:)

Emberek ez a hely döbbenetes. Itt a természet ereje és az emberi fantázia csúcsokat döntöget. Sólymok százait láthattuk ahogyan nagyon kevesen láthatják. Bepillantást nyerhettünk minden munkafázisba és nem is akármilyen vezetéssel hiszen Sebi személyesen vezetett minket körbe és nem fukarkodott a szakmai ismeretek, történetek átadásával. Köszönet és tisztelet neki ezért.

A hely a Pireneusok 2000-es csúcsai  között fekszik egy kis hegyvállon 1100 méter magasan.

Amikor a hatalmas röpdéket megpillantod nem akarsz hinni a szemednek. Akkorák,hogy Kvakk kapitány szerintem tudna benne körbe körbe repkedni.(biztos 30 kutya volt?)

Több mint 100 méter átmérőjű 40 méter magas acélszerkezet és van benne 250  sólyom. Már az első látvány is lenyűgözött bennünket akik nem vagyunk közömbösek a madarakkal szemben, de a túra az objektumban az tette fel az i-re a pontot.

Felmentünk a 7 emelet magas toronyba ahonnan közelről, felülről láthattuk a csodát és mint kiváltságos vendégek bemehettünk a röpdébe is(ahová egyébként csak a kiváltságos arab sejkek tehetik be a lábukat) ahol a fejünk fölött repült a tápláléklánc majdnem legfelső szegmense. Tátott szájjal bámultunk és persze csendben, hogy ne zavarjuk meg ezt az idillt. Töprengtem vajon hogyan lehetne ezeket a pillanatokat nyújtani, hogy sokáig tartson a csoda , de egyszer mindennek vége szakad.

Sebestyén Sanyi igen nehéz munkát végez hiszen távol hazájától és barátaitól rengeteg madárról kell gondoskodnia, sok felelősség nyomja a vállát hiszen ő itt a főnök, neki van a legnagyobb szakmai tapasztalata.

A madarak megtermékenyítésétől a fiókák etetésén kívül a tenyésztés minden szempontját figyelembe kell vennie, hogy a lehető legjobb sólymok kerüljenek ki a kezei közül. Nem is kétséges, hogy ez működik hiszen az ekkora lelkesedéssel végzett munka csak pozitív eredménnyel végződhet.

A sólymász centrum meglátogatása után lefelé realizáltuk, hogy a tavalyi Tour egyik pireneusoki szakaszán vagyunk(az baszfalton még ott voltak a szurkolók festményei CONTADOR  stb) majd egy közeli városkában vacsoráztunk, végül fél 12 körül értünk be a kempingbe ahol még folyt az élet. Leültünk egy társasághoz ahol KisJonny, Matjaz és Darió az itteni legközelebbi barátaink társaságában beszélgettünk még egyet lefekvés előtt.

A videót hamarosan vágom.

A versenyzőkkel együtt élve alakulnak a kapcsolatok rajzolódnak ki egyre tisztábban a személyiségjegyek. Van itt eszelős tekintetű angol(akitől egyébként a forrasztópákát kaptam kölcsön) , büszke kakas módjára pózoló olasz divatgúnár, barátságos ausztrál, hűvös holland, vidám és kedves horvát és szikkadt kegyetlen német.

A kedvenceim az olaszok közül Chiek, a horvátoktól Dario akinek rosszul indult a verseny hiszen kétszer csinált bomb out-ot szegény, Kisjonny nagyon közvetlen, de kétségkívül a magyar csapat a legjobb:).

KisJonny Pl.az Eszter lányom kedvéért adott egy kis interjút japánul.(jön a videón)

Mindenkinek minden jót kívánok.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.