BZS1000

Duna

2014.07.16. 21:42

TOP MARATON VERSENYSOROZAT
DUNA MARATON VISEGRÁD 2014.07.06

dunna.jpg
Főverseny-sorozatom 2. Etapja.
Az igen jól sikerült első szilvásváradi állomás után, - ahol kis hátránnyal maradtam csak le a dobogóról és szereztem meg a hihetetlen 4. helyezést, - igen nagy várakozásokkal és kemény, tudatos edzésekkel készültem.
Annál inkább is, mivel ez a sorozat király etapja, itt - Budapest és az országhatár közelsége miatt- a legerősebb a mezőny. Tervem az volt, hogy erős tekeréssel az első tízben végezzek. A 2014-es évet tekintem a versenytaktika, versenyszezon formaidőzítés tanulóévének.( Tavaly a versenyzés egyéb aspektusait vizsgáltam, úgymint frissítés, felkészülési és nevezési protokoll, technika alkalmassága stb.)
Úgy gondolom, hogy a vár amit edzőmmel tudatosan és komoly koncepciókkal építünk szilárd talapzatra épül, a falazat stabil, a nyílászárók jól szigetelnek, már csak egy jó tetőt kell ácsolnunk.
Azt a 2015-ös versenyszezon lesz hivatott prezentálni.
Kategóriámban ismét a 4. helyezést értem el 100 induló közül, abszolút 21.lettem 350 -ből. Maximálisan meg vagyok elégedve a teljesítményemmel, sokat tanultam itt is.
Nagyon, nagyon jót mentem, erős voltam végig testileg és nem volt lelki megingás sem. A felkészülés alapos és tudatos volt. Két év után szépen kristályosodik , hogy a versenyre milyen tematikával kell, hogy készüljek, mennyit és hogyan edzzek, pihenjek stb. Fizikailag kiváló állapotban érkeztem, CK értékem 80 körüli volt a verseny előtti napon. Két nappal a derby előtt legyúrattam izmaimat ami aranyat ért. Illetve 2 perc híján bronzot:)
Tudtam, hogy a meleg miatt döntő momentum lesz, ezért jól megszerveztem a frissítést és az 5 állomásból 2 helyen voltak akik feladták a frissítőt a többi helyen nem álltam meg csak locsoltattam magam. Ezzel nyertem értékes másodperceket. Az energiát 100 %-ban vittem magammal zsebben. Hála a jó alapozásnak elég jól megyek zsírból idén és nem fogyasztok sok szénhidrátot. Arra kell csak ügyelnem, hogy az elfogyasztott összes energia minusz a testem glikogén raktáraiban található energián kívüli mennyiség legalább felét bevigyem és ne éhezzek el. Ezt már elég jól érzem.
A pályát nem ismertem, mert nem jártam még erre, de Zóka-Ujhelyi Zolitól aki már 9. alkalommal állt rajthoz értékes és jól hasznosítható információkat kaptam. Utólag el kell mondanom, hogy ennél élvezetesebb maraton pályán még nem volt szerencsém montizni. Erős, de tekerhető emelkedők, gyors és technikás lejtők, kisebb-nagyobb nehézségű technikás szakaszocskák egyvelegét élvezhettem bringám nyergében amelyről egyébként csak szuperlativuszokban nyilatkozhatom pedig nem kapok jutalékot az Orbea cégtől:).
Szokásomhoz híven előző nap utaztam, hogy a start területtel és a pálya egyes szakaszaival, a talajjal megismerkedhessem, valamint az sem mellékes, hogy gyűlölöm a korán kelést. Gyönyörű fekvésű szálláson aludtunk Kismaroson, ahol egy patak csordogált a kert végében, szinte harapni lehetett a hegyi levegőt.
Másnap reggel már csak a hidratálással és a bemelegítéssel kellett törődnöm, no meg azzal, hogy alföldi gyerekként csodáljam a Dunakanyar és a Visegrádi Hegység szépségeit. Nem rossz környék!
A versenyzőtársaim tavalyi időeredményeit alaposan áttanulmányoztam és erre alapozva 3.45 álom időt terveztem magamnak a három időmérő pontra lebontva. Az első ponton volt 7 perc előnyöm a tervemhez képest ami azt sugallta, hogy extra erős versenyem lesz, ha nem szúrom el, vagy nem lesz valami technikai hiba pl defekt. ami Zolinak kijutott 3 is:(
A végére meleg ellenére sikerült 3.28-at mennem.
Azt sajnos , hogy a bruttó időm 3.30 lett, csak a bambaságomnak köszönhetem, mert most éppen elszúrtam a rajtba való beállást, pontosabban lekéstem kicsit, pedig ennek elkerülésére már tavaly nagy hangsúlyt fektettem, csak sajna Endrével eldumáltuk az időt. Az utolsó sorok egyikében volt csak helyem, ezért kicsit bosszantva a többieket fejem főlé emelve az Almát próbáltam csalni kicsit előrébb. Addig mentem ameddíg csak tudtam, de az a két perc csak ott maradt. Nem is nagy baj mert akitől erősebb vagyok azt már a vár előtt visszaelőztem, a baj csak azzal van aki azonos erőben van velem, na azok az előnyt végig élvezhették.
A nyíregyházi ellenfeleim / versenytársaim közül - akiket igen nagyra tartok-elsőnek értem be, Tibike aki tavaly még fénysebességgel ment el mellettem az emelkedőkön 20 perccel utánam érkezett a célba. Aztán Endre és Lóczi Jani. Mindez azt erősíti bennem, hogy a tervszerű és céltudatos edzésmunka csodákat tud művelni még a magamfajta nem igazán bringás alkatú amatőr versenyzőkkel is.
A két fiú aki konstans megver nagyon erős és ezer éve nyomják, megtiszteltetés kikapni tőlük. A harmadik helyezett most is és Szilváson is más volt ezért az összetettben jelenleg a 3. helyen állok két verseny után.
Örülök.

Nem volt defektem, nem buktam és végigmentem ezerrel a legjobb topmaraton pályán ahol volt minden ami csak kell.
Nagyon várom a 3. állomást a Bükk maratont ahol szeretnék hasonló jól menni mint az előző két állomáson. A felkészülést most kezdem el egy 3 hetes blokkban egy hét teljes pihenés után. Jelenleg erős vagyok, remélem így is marad.
Elnézést akiket esetleg untattam a hosszú leírással.
Hajrá!


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr496514873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2014.08.08. 09:37:22

engem sosem untatnak a bejegyzések, tökre élvezetesek, pedig tőlem aztán nagyon messze áll ez a műfaj :)

hajrá, csak így tovább!
süti beállítások módosítása