BZS1000

Szóval monti vásárlás.

Először is a montizás nagyon veszélyes és költséges sport, idén már ketten haltak meg montiversenyen!

Költséges, mert a por és a sár miatt úgy fogynak az alkatrészek, hogy szinte észre sem veszed, máris új lánc, sor, stb. kell.

Na, az elrettentő mondatok után azért írok pár pozitív gondolatot is.

Azért teszik a kerékpársport mert igazságos. Kicsi  a szerencsefaktor. A befektetett munka  95 %-ban eredmény formájában megjelenik.

Azért élvezem a montit, mert minden gyötrelmes emelkedő kitekerése közben ott a lejtőn való suhanás élményének üdítő képe.

A  monti vásárlás -mint életünk legtőbb döntése- érzelmi alapon fog megvalósulni nálad is. Tudom, hogy fejlett érzelmi intelligenciával rendelkezel és ez azt jelenti többek között, hogy vannak gondolataid az érzelmeidről és azt is, hogy ügyesen bánsz gondolataid érzelmi irányításával. ( ezt most olvastam  egy könyvben, nogyon jó)

Engedd meg, hogy leírjam röviden a saját montis történetemet és ebből sok hasznos következtetést le tudsz majd vonni, ezzel is közelebb kerülve  döntésedhez.

2010-ben vettem egy outit. Orbea Aqua. Azért Orbea, mert  Erikánál tudtam EP-kártyával fizetni, akkor ez volt a szempont. Az outizgatás, a síkon dög unalom. Ezért 11-12 ben triatlon. Szenvedés végig, csak a befutó volt a jó benne. Over. 12 őszén volt egy monti XCO versenyecske Nyíregyházán szülőlakótelepemen a Jósa városban, ezért elővettem a 2000 óta porosodó ámbár anno nagyon szeretett montimat. Az egy Magellán Scutum volt STX RC felszereltséggel.

A versenyt kategóriámban megnyertem és ami ennél is több, élveztem a terepen a bringázást, hiszen fiatalabb koromban sokat motoroztam terepen, ezért volt technikai tudásom még az idegrendszerem mélyén, ami előjött.

Azon a versenyen kipróbáltam egy karbon gépet... NA általában itt jön az, hogy ilyen kell nekem is. Anno Szlovéniában Évike Classicja kipróbálása után többé ki sem nyitottam a Struccot, nekem is Classic kellett, K4 lett.

Nem a karbon fogott meg, hanem a korszerű olajos tárcsaFÉK. Eldöntöttem, hogy montizni fogok, nekem is ilyen fékhatás kell.

A komplett bringa vásárlását túl sablonosnak véltem, ezért építeni akartam. Legyen egyedi! Elsőnek a fékszettet vettem meg, ami egy Formula RX volt, a kipróbált bringa után. Ott feküdt a nappali asztalán, ezzel indult az építkezés. Magasságom és egyéb tényezők miatt (pl a crosszmotor eleje is hatalmas nagy) természetesen 29"-os kerekekben gondolkodtam. Nem volt alternatíva a többi. Ez racionálisan döntöttem el. Akkoriban nálunk senki nem versenyzett 29 collal ezért nem volt kitől tanácsot kérni, de nem is baj, szeretem az úttörő munkát. Keresgéltem és lassacskán összeállt a gép. Egy 12.7 kilós monstrum lett belőle, de nagyon szerettem. 13-at ezzel nyomtam végig. KB 6000 kilit. Ekkor mentem először maratonokra és végeztem a 20. hely körül.

1174808_573904339333686_1113628786_n_1.jpg

Aztán szépen lassan rájöttem, hogy mi is számít a montin... Tapasztalatból, saját káromon.

Év végén karbon vázú, jó teleszkóppal rendelkező, természetesen Formula fékű bringákat kezdtem el nézegetni.

A keret 4-500 e ft volt.

Nézegettem mindenféle német kínai csodát, amerikai fostalicskát stb stb. Közben azért vesztemre ránéztem az Orbea legújabb modelljeire is. Ekkor egycsapásra beleszerettem, de fülig az Almába kék fehér változatban.

af3c75af347c6386f55dc04354d291776296e865.jpg

Ezután- bár tovább keresgéltem, -hiszen ennek az ára 1.280.000 volt- nem tudtam kiverni a fejemből. 

Addig rafináltam amíg megszereztem! Mennyire helyesen döntöttem Életem legkedvesebb tárgya lett, minden ráüléskor mosoly futott át arcomon, minden tekerés élvezet volt. 10 kiló alatt volt  a súlya, repült az emelkedőkön.

Kerekein annyit módosítottam, hogy UST külső került rájuk, a legkönnyebb és leggyorsabb. Ugyanakkor elkezdtem edzővel készülni a téle folyamán, terveim voltak. Azt akartam, hogy versenyképessé váljak.

14-ben megnyertem vele a TOP maraton középtáv M2 összetettjét, bár versenyeket még csak ritkán nyertem, de sok dodogó összejött.

Az Alma könnyű volt és merev. Kiváló volt az R1 fékszett rajta. A fox működése sem hagyott semmi kivetnivalót maga után. Mentem vele mint a tank. Lejtőkön senki nem mehetett el mellettem. Ebből most sem engedek:).

Aztán a támvilla nyeregvázcső találkozásánál apró hajszálrepedések jelezték, hogy talán az XL váz nem úgy működik mint a prototipus után gyártott s,m, vázak, ezért 15-ben meguntam a garanciális cseréket és harmadszorra különbözet megfizetése után váltottam Oizra.

De ehhez a 15-ős spec maraton előtti napon ki kellett próbálnom egy karbon fullit. Az első 10 perc és az első lejtő után tudtam, fullym lesz, as soon as possibile.

A következő gar. cserénél jött OIZ, immár matt piros-fekete kombóban. A vázon kívül semmit sem cseréltem, az össz felszereltség jött az Almáról.

windows_fenykepnezegeto_tapetaja.jpg

15 2. felét és az idei szezont ezzel nyomom.

A kerekek XT-k, a legjobb!! Starpabíró, viszonylag könnyű, igénytelen és ami a lényeg nincs rajta küllőlyuk, total UST-re termett. Kónuszos az agy, ami talán macerásabb mint az ipari csapágyazás, de évente egyszer kell csak szétszedni és akkor no problem. Kolozsváron a 2. defekt után nem volt cuccom javítani, de feladni nem akartam, felnin mentem 18 km-t a célig. Az XT felniknek kutya baja!!

A váltás, hajtás XT. egyedül a hátsó váltó XTR. Hajtásban nehogy XT fölé menj, mert az XTR könnyebb ugyan, de kopik mint a picsa. A váltókarok XT-k, tökéletesek. Talán még alacsonyabb kategória is elég lehet. SLX is. Hajtásban kell az XT. Pont jó súlyú és a kopása is kibírható. Lánc XT. XTR fele annyit megy el szétnyúlik mint a nyál.

Azt be kell kalkulálni, hogy két lánccal kell használni paralell. Tudod:) Azért, hogy az egy lánc ne nyúljon el hamar és ne nyalja el a lánctámyérokat, sort hamar. Ezzel a trükkel ki lehet tolni az imént említett alkatrészek kopását és idő előtti cseréjét.

Szentírás: esős edzés és poros, saras edzés, verseny után minden esetben fémtisztára kell mosni a láncot fogaskerekeket, majd száradás után jóféle plajjaj megkenni.

Nekem fontos volt, hogy ne kínai legyen a váz. Nem mintha nem lennének jók, csak a spanyol virtus bejön:)

Nem akarom, hogy én legyek a 386. kjubos buzi, legyek én egyedül Oizos buzi.

 

Na ennyi!

 

 

 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr508919160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2018.06.19. 10:25:39

Egyetertek az utolso elotti mondattal.
süti beállítások módosítása