ASW20 vízszintes vezérsík meló
2021.01.23. 08:51
A cikkben szereplő repcsi festése kissé repedezett, de korához képest jónak mondható és hinni lehet az eladó elmondásának, hogy ez még az eredeti gyári festése. A gép több mint negyven éves, tehát joga van a festéknek lassan egy új réteget követelnie.
A vízszintes vezérsíkot viszont - valamilyen okból kifolyólag- egy gyakorlatilag használhatatlan felületű festék fedi.
Ezt újra kellett festenünk.
A munkát magamra vállaltam, mert igazi kihívás volt illetve van némi gyakorlatom az efféle munkában, hiszen munkanélküli koromban haverom autófényező műhelyében melóztam pár hetet. Ez a projekt is ott valósult meg.
Néhány fotó a festésről anno.
A magassági kormány felülete közelről.
A vezérsík, repedés felfedő anyaggal kezelve
Tehát teljes átfényezés szükségeltetik.
Először az ívekre, a profil alakjára nagyon vigyázva, nagy felületű steklikkel egy kb 150 es szemcsenagyságú csiszolóvászonnal lecsiszoltuk a régi festéket. A lapos felszínen tudtunk az elején gépet használni, később csak a kézi csiszolás volt lehetséges.Helyenként a nyers üvegszövetig le kellett mennünk, de arra törekedtünk, hogy csak addig menjünk le, ameddig nagyon muszály a mélyebb repedések miatt.
Az öreg festék lecsiszolása kb 10 órát vett igénybe. Ezután portalanítás és füllerezés, magyarul réskitöltő alapozás következett. Az alapozó kikeményedése utáni napon 300-as papírral átcsiszoltuk újra az egészet, kijöttek a még megbúvó hibák, ezeket kiflekkoltuk 2K gittel, majd síkba csiszoltuk őket.
Az alábbi képen a vezérsík már lecsiszolva a magassági még eredetiben pompázik
Itt már a kormányfelület is le lett csiszolva.
Az alapozás után vízben lecsiszoltuk a munkadarabokat 600-as majd ezres papírral és szárítás után jöhetett a fényezés a 2 K festékkel. A festék színének megállapítását géppel végeztettük el egy szaküzletben hiszen az anno fehér felület kissé sárgás színűvé vált az idők során.
A festést követő napon a teljes felületet átcsiszoltuk 2000 es papírral, majd szilikonos polírozás adta meg a végső felületet, amely igazán szép lett. Remélem tartós lesz és sokat fogjuk vele szelni a levegőt.
Ottó nemsokára összarakja, ráteszem a mylar részárót valamint a turbulátor szalagot és mhet a repcsire.
Jó leszállásokat!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
BZS1000 2021.01.25. 10:00:40
üdv BZS