BZS1000

Sziasztok!
Tegnapi élmény.
Bizonytalan, sok változóval tűzdelt meteor várt bennünket. A feladatkitűzés ezért kettős volt. A start előtt a déli pályára esett a voksom, mert szépen kialakulni látszott.
11.43 kor levegőben is voltam. A jegyzet tanulsága szerint hamar el is indultunk Misivel. 12.33 kor indult a feladat. Laci nem erre jött, róla nem tudok semmit.
A Nyírség hozta a formáját és nem kényeztetett el bennünket nagy emelésekkel és magas alappal, de repülhető volt a pálya így is. Szépen haladtunk dél felé. A feladat Dévaványa-Polgár-Dévaványa és haza 440 kili.
Debrecen átengedett a TIZ 3-on és a TIZ 2 sarkán. Közeledett egy Wizz gép, nem lehettünk benne sokáig, de éppen elég volt. Szoboszlóra beköszöntem 13. 15 -kor, ott éppen kamion találkozó volt. A vitorlák készültek a Góbékkal az oktatásra. Előző nap szép távok születtek onnan is.
Aztán tovább délre. Dévaványa előtt 18kilire voltam, amikor Misi úgy döntött, fordul és megy hazafelé, majd ott még rátesz a távra. Elköszöntünk és mentünk dolgunkra. Ő északra én délre. Dévaványa (13.50) elérése után éppen a fordulópontnál egy brutál felhő kényeztetett a maga 5 méteres emeléseivel és a magas immár 2100 alapjával, ami reálissá tette a feladat megrepülését. Nem is volt semmi extra a következő 2x 100 kilométres szárban, hacsak az nem, hogy megcsodálhattam a Hortobágyi pusztát teljes hosszában oda és vissza is. Gyönyörű volt. Helyenként fecskék szórakoztak alapon, bogarakat lakmározva. Tudnak élni:). Egy termikben egy hatalmas rétisasra sajnos ráijesztettem, akaratomon kívül. Önfeledten termikelt és csak az utolsó pillanatban vett észre, ezért bedugózott pánikolva és leesett az égről vagy 100 métert, hogy nehogy bajunk legyen.
Polgáron a fordulópontnál trükkös volt a helyzet, mert a déli fasza időnek ott volt kb. a széle. Foszladozó felhők között kellett válogatni. Fontos volt, hogy melyik pályát választja az ember, mert éppen kurzuson nem volt felhőút.
15.40 kor fordultam Dévaványát másodszor. Időben jó vagyok, konstatáltam. Az elmúlt 200 kilit 100 fölötti sebességgel tettem meg, ami nem túl gyors, de a polgári belassulással együtt jó átlag. Gondoltam majd a végsiklásban ráteszek vagy 10-et és lesz 110 -es átlagom.
Lehetett volna:) ha...a délről-délkeletről fölént bekúszó Cirrus nem árnyékolja le a területet, valamint az északról benyomuló légtömeg nyem képeznek egy leáramlásokkla megtűzdelt katyvaszt. Ilyen pályán régen végsiklottam. Ugye a végsiklás vagy a nap végén gyogyiban nulla McCreadyvel, vagy Pl versenyen élő időben 2 McCreadyvel, merülések és emelések mellett folyik. Na itt emelés nem volt sok, ellenben merülő pálya annál több. 1:25 ről nem ért be a szerkezet,( elvi siklószáma 42) még kétszer meg kellett állnom fél méterekben kicsit emelkedni, hogy ne legyen túl izgi a vége.
Laci megvárt, bepakoltunk és irány haza. Szép nap volt.Köszi a vontatást Maci, a földi előkészítést Veronyák család!08_14.jpg298901901_1526211564479186_7820504657380439567_n.jpgjegyzet.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr5517908377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása