BZS1000

FÓKA a szélben

2022.08.03. 09:01

Sziasztok!
Nagy örömmel teszem közzé, hogy Elnök Urunk, Soltész Miki tegnap megrepülte élete első MVK távját. Gratuláljatok neki, megérdemli!
Kicsit részletesebben a nap:
Már régen terveztük, hogy alkalomadtán megyünk egy távot együtt. Mostanra álltak úgy a csillagok, hogy ez létrejöhetett. Nekem nem volt teljesítmény gépem mert a NB Szatymazon volt, ezért beültem a Fókába, Mikinek pedig az Astir műszerfala mostanra készült el.
Egy vér profi pneumatikus repülőmérnök start előtt összedugta a gép levegős vezetékeit, majd szépen kimentünk a startra.
Nekem jutott a megtisztelő feladat, hogy berepüljem a cuccot. Dani felhúzött 500 méter fölé. Jól gyorsul az Astir, mint egy Ferrari. 3 mp alatt 150 km/h-t tud. Leaoldás után hamar rájöttem, hogy minden műszer jól működik, de a biztonság kedvéért tekertem párat egy arra járó termikben. Aztán kipróbáltam, hogy az immár valódi TE kompenzált variót, hogyan teszi a dolgát. Vége a bottermikeknek jelentem, minden OK vele. Féklap és nyomás le. felkészíteni a Fókát. 11.30 körül már mindketten a levegőben voltunk, ki is tudtunk lassan emelkedni. Sajnos 1000 körül indult a nap. Ebből ugye még nem indulunk távra:) Várakozás helyben, közben tesztelgettük, hogyan csúsznak a gépek a 30-35 km/órás szélben. Normális ember fa géppel nem indul el távra. Na mi elindultunk... Szabad távot terveztünk a Tisza és Hajdúszoboszló között ingázva a széllel párhuzamosan. Kiderült, hogy érdemes volt várakozni, mert az alap felkúszott 1200 körülire, ez már repülhető. A Fóka nem szeret előre menni, de hajtottam szegényt, így muszály volt neki. Tulajdonképpen mondhatjuk, hogy egy nem túl szoros kötelékben repültünk Mikivel, főleg Cigánd környékén verődtünk össze mindkétszer egy termikbe. Ott volt egyébként a nap emelése is, egy 3,-4 méter (termikátlag 2,8) képében. Immár 1800 körüli alappal. Ekkorra kiderült, hog a NYH -Cigánd tengelytől keletre alakult ki az idő leginkább, ezért ott kolbászoltunk. A magas alap és az erősödő emelések könnyebbé tették a repülést még a Fókával is. Este 6 után szálltunk le, 6 + repült órával a kezünkben. 600 pont fölötti MVK eredmények születtek, amivel maximálisan elégdettek lehetünk. Ebben a szélben ez csodával határos. Azt gondolom, hogy MIki nagy tehetség, nagyon jó távrepülő lesz belőle. Bírja a hosszú repüléseket és tiszta fejjel gondolkozik. Jó időben simán hozza majd az Astirral a 400 kmes távokat és az 1000 pontokat.
Hajrá Miki!
eredmenyek.JPG
A képen éppen fölöttem repül!!! Hogy repülhet fölöttem? Hallatlan szemtelenség!
miki_astir.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr1817851567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása