BZS1000

Nyikom és a motiváció

2010.04.23. 10:31

Mindenképpen le kell írnom a gondolataimat a Nyikomi túrával kapcsolatban.

Az, hogy menni kellett beigazolódott hiszen a hidegtől eltekintve -ami ellen felkészüléssel védekezni lehetett volna - a körülmények ideálisak voltak.( venni kell egy zárt bukót arcüreg ellen, és le kell másolni Balika kézvédőjét)

A hegyről elég biztonságosan ki lehetett emelkedni és el lehetett indulni a lerohadás kockázata nélkül. Nem hiába mondja azt Bertók attila, hogy a világ legjobb repülős helye a Nyikom. A magas alapnak  illetve a magas légrétegekben uralkodó viszonyoknak köszönhetően nagyon jó siklószámokat lehetett realizálni nem utolsó sorban a 20 km-es nyugat-északnyugati szél jóvoltából.(ami aztán átállt délnyugatira)

Ami hiányzott az a társaság a levegőben, ilyet is ritkán írok hiszen köztudottan jobban szeretek egyedül repülni, de most egy rádiókapcsolat megoldotta volna azokat a motivációs problémákat amelyek fennálltak. Arról nem is beszélve, hogy egy boly tegnap aranyat ért volna amikor a nagy kékeket kellett átütni mondjuk Mezőkövesd környékén. Bár az is lehet, hogy ha van rádiónk akkor hagyom magam befolyásolni és megyek a hegyek mentén ami szerintem nem lett volna jobb.

Az alföld a vizes területek ellenére meglátásom szerint jól dolgozott csak a periódusokat kellett figyelni és felvenni a ritmust. Egyébként a repülés közbeni időjárásváltozáso ritmusának felismerése szerintem döntő momentum a hosszú repülések alkalmával.

A repülést három fázisra, részre bontanám.

1. A start utáni kiemelkedés és az első 20 km.

A nyikom adottságait jól mutatta az ábra, szinte minden tapasztalt pilóta el tudott indulni. Az első kilóméterekben óvatosan kóstolgattam a napot és próbáltam kiverni a fejemből a lerohadás lehetőségének minden csíráját. Ezt már majdnem sikerült megvalósítani amikor a hegyet otthagyva az alföldön jött a

2. rész ami Mezőkövesd fölötti 270 méterre rohadással kezdődött és már-már feladva a reményt a hidegre fogva a fiaskót a leszállás is benne volt a pakliban. De hála istennek az alacsonyan kiengedett ujjaimnak köszönhetően visszatért a remény és fél óra küszködés után újra jó pozícióban, pattanó felhőket látva magam előtt vissza tért a motiváció is. Be lehet érni Nyíregyházára -gondoltam.

3. Hajdúnánás előtt valahol a  tiszaújvárosi erőmű körül jött a gondolat, hogy meg lehet csinálni a Garbolci 230-at is. Ezt az is erősítette, hogy az előbb említett Hajdúnánás-ami hazai terepnek mondható hiszen számtalan 100 körüli háromszög alkalmával repültem már arra-egy igen jó kb 30 kilométer+ siklással, delfinezéssel fogadott.

Sajnos ezzel egyidőben a reptér elkezdett vonzani és agyam úgy értékelte, hogy megvan a feladat miközben arcom, kezem újra hibernálódott.

Próbáltam erőt venni magamon de azt a felhőt amit kinéztem Nyh DK irányban nem értem el- annak köszönhetően hogy Hajdúnánásról hazafelé sok 3 métert csak a kormányrúd előretolásával vettem tudomásul és nem álltam meg tekerni- mert nem is sejtettem, hogy a tavasz ellenére ilyen sokáig repülhető lesz az idő- ezzel drága magasságot pazaroltam el. Azt hittem sietni kell mert úgy értékeltem, hogy 5 félhat körül vége lesz az időnek. Nem lett. Az ernyősök 7 után még repültek.Ha ott egy kicsit bölcsebb tudott volna tudatom maradni vagy fagyálló folyik ereimben tuti, hogy megcsípem azt a bizonyos felhőt és onnan a határig meg sem állhattam volna, de mint tudjuk a ha-val kezdődő mondatoknak csak a jövőre van kihatásuk a múltra csekély.

 

Ez a szép ebben a sportban. Mindig tanulunk.

De mikor leszünk már végre doktorok???

 

Egy biztos a Nyikomon lévő repülős aktivitás nagyon jó látvány volt.

 


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr11944759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.Kendi. 2010.04.27. 21:17:38

BZS! Isten vagy! egy született profi!

Ha nem lennél foglalt te lennél a példaképem, de meghagylak a szaasznak.
csak a nyomdokaidban kulloghatok....
süti beállítások módosítása