BZS1000

Szóval nagy volt a tanakodás ma, hogy merre legyen a rosszidő előtti repülés.

Mivel tavaly és azelőtt egy-egy ilyen szeptemberi Mátrás ügyet kihagytam ma úgy döntöttem megyek bár otthon is meg lehetett volna oldani a repülést.

A pipishegyi reptérre érve csak álmélkodott a síkvidéki emberfia, mi az, hogy a repülőtér nem egyenes? Sőt egy katlan? Normális.

Szabó Lacira várva szétnéztem és megállapítottam, hogy nagyon kellemes barátságos hely- mondjuk 10 méteres déli szélben nem biztos, hogy ugyanez lenne a véleményem- öreg kőépületekkel.

Nyitás után egy két aprósággal meggyült a bajom Pl elhagytam a csavart a műszertartóm rögzítéséből és megszigszalagozva repültem azt hittem jó lesz -nem lett jó- ficergett össze vissza mint majom faszán a stanyecli ahogy volt katonafőnököm Benke főtörzs mondta volna aki arról volt híres, hogy egyszer úgy berúgott, hogy a hegedű vonóját a falon egy légyre akarta felakasztani mert szegnek vélte.

A start hegyről lefelé gurulva érdekes volt és szintén érdekesnek volt mondható a gyors vonódás. Az emelkedés viszont abszolút vajsima volt. Magasan oldottam Bali szintjén aki már tekert valamit. Nekem szerencsésebb volt az oldásom ugyanis bele tett Laci egy stabil 2 méterbe és már estünk is fel kb 1300-ig . Felhő.

Elindultunk- itt jegyzem meg, hogy az idő sajna távrepülésre nem nagyon volt jó mert jött a front ezerrel AC mindenütt, totál árnyék helyenként apró lyukakkal- céltalanul sikolgattunk az alföld felé el a hegytől de egyre tejfelesebb lett az ügy, fordulni kellett.

Egyszer meguntam, hogy ficereg a műszerem ezért a varió zsinórjával kikötöttem az oldalkörhöz így már elviselhető lett. Az egyik termikben két sas társamul szegődött az egyikre ráijesztettem szerintem rosszul is fog aludni.

Visszafelé Gyöngyös nfelett még kitekertem kb 1200-ig de beszartam a sötét felhőtől és otthagytam, gondoltam megyek a Mátra déli oldalán még vagy 15 km-t. De ahogy 1:8 hoz értem gondoltam dehogy kockáztatom a lerohadást vissza Pipisre.

A sárhegyről épp akkor startolt két paraglájder amikor a torony felett visszafordultam és elkezdtzem izgulni a turbulens leszálló miatt amit abszolút nem ismertem. Annyit kiokoskodtam, hogy mivel lejt a reptér inkább ellenlejtőre szállok akkor is ha esetleg hátas a dolog. Hála istennek minden rendben volt a modellezőkre még rá is csaptam, aztán meg a jobb lábam beakadt a pondróm zsinórjába éscsak közvetlenül a lebegtetés előtt tudtam kivenni. Már azt hittem fél lábas leszállás lesz, de az sem okozott volna gondot mert nagyon ügyes vagyok én.

A leszállóban ott volt Zsanér csuktunk aztán ki-ki a saját útjára indult. Ő Baliért én pedig haza. Hazafelé gyöngyösön vettem két palack Mátrai fehéret- a Chardonnay-t kóstolgatom is- ettem egy gyrost és tűz haza.

Minden jó.

 

Várom a jövő heti évzáró tímári bulit, hogy újra együtt lehessek veletek kedves barátaim:)

 

A LILI panzió koordinátái:48   9.463

                                  21 27.676

 


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr52278802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása