BZS1000

Egy kicsit nem figyelek oda és itt egy újabb Magyar Rekord:)

Tegnapra Elekkel repülést terveztünk. Tudtuk, hogy szeles lesz, tehát "hosszút" megyünk- ahogyan mi hívjuk az ilyen szado-mazo túrákat- aztán majd meglátjuk.

Reggel ébredés után első az égkép és a meteor vizslatása, de motivációnak nyoma sem volt. Olyannyira, hogy mikor kiderült, hogy nincs vontatópilóta majdnem örültem is. Aztán egy végső megoldással lett. Köszi Labancz Imi.( a rekord az ő érdeme)

11-kortalálkoztunk a reptéren( utólag derült ki, hogy abszolút elkéstünk...már megint), és szervezkedés nyitás cuccolás stb. Egy órával korábbi indulással plusz 50 km benne lett volna. Ha... Még az a szerencs, hogy hagytam benne ha-t mert így van mit kijavítani.

Úgy volt, hogy gyorsan elkészülök aztán Elek amigó felhúz és mire lejön addigra ott lesz Imi akinek csak egy vontatásra volt ideje a szombati programja miatt. Na ebből három lett:)

A szerelés befejeztével megállapítottam, hogy hiába jöttem ki pár héttel ezelőtt a technikát átnézni, a váltómban valamit szerul raktam össze(a jobb trapézban szorult a zsinór. Gép hátára, trapéz ki, váltózsinór újra befűz, összerak minusz 15 perc(Sanyika eközben hívott ezért nem vettem fel bocsi). Na ez nem kellett volna. Kijött Imi és hál' istennek nem ódzkodott attól, hogy mindkettőnket felhúzzon. Beszálltam a dollyba Eleket megkértem, hogy pillantson rá a cuccra mert most repültem először az új pondrómmal amelynek a felfüggesztése kb 10 centivel rövidebb mint a régi, de még nem volt időm újat varratni Pepivel. Látszólag rendben volt, azzal az egy plusz karabinerrel amit beraktam.

Nem volt rendben, túl hosszú voltam ezért nem tudtam jó poziciót felvenni repülés közben olyan picit síugróbanban repültem. Keleti irányban kellett vontatnunk mert befordult a szél, az az irány pedig elég turbulensnek bizonyult. 200 körül bele kellett oldani, hogy a későbbi kelllemetlenségeket elkerüljem. Nem tudtam kitekerni. Elek jön. Ügyes, fennmaradt, teker.

Leszállok, cipelek újabb start immár nagyobb koncentrációval. ok.

1.5 méterben forogtam és éreztem, hogy vészesen hül a levegő 1400-on 3 fok. Na ez fasza lesz kérem. Az is lett, alapon 2000 körül 0 fok fogadott és innentől kezdve nem is nagyon kívánkoztam magasra. vagy kétszer mentem fel ahol nagy lyukat láttam a pályán. A szél konstans K-ÉK, Bajára fújt.

Szeged airportot ütöttem be és úgy terveztem, hogy a "cél" előtt kb 60 km-rel fordulok majd nyugat felé, hogy Kecskemétet még véletlenül se bántsam, bár nem tudtam, hogy üzemelnek-e a fiúk. Eleket mindössze egyszer láttam az első termikemben forogva kb 700 méteren lehettem amikor ő koppant és elindult tehát kb 20 perc előnnyel kezdte a napot megjegyzem meg is érdemelte, koncentrált volt a startprocedura közben. sajnos a reprádiónk adóteljesítménye nulla úgyhogy csak hallunk vele de azt még 200 km-ről is ha az adó rádió nagy teljesítménnyel ad akkumulátorról.

Ezután a gondolat, hogy "mennem kell" végig ott lebegett a szemeim előtt pedig a hideg miatt sokszor feladtam volna. Először a Hortobágyon gondoltam arra, hogy le kell szállnom mert az arcom teljesen szétesett, a szemem orrom kihült az orromat fújni sem kellett jött magától a cucc:).

Csak azért nem adtam fel mert Elek valahol előttem járt ezért egyszer kétszer meg is húzogattam úgy grd 100-110 között. Na az kafa nulla fokban nyitott sisakban próbáljátok ki.

A szél nem verte szét a termikeket és volt, hogy 3+ méterekben forogva hibernáltam testemet. Az új pondróról.

Tenax MR 3. Az olasz dizájn működik, szép és jó csak még minden máshol van mint a régi jó öreg Pepi XR6-on. A zsebeket nem találtam, a dermedt banánomat alig tudtam elővenni, hogy egy kis szénhidrátot vigyek be a szervezetembe. Mer kell, legalábbis nekem. Kell a víz és a gyorsan felszívódó tápanyag. Vigyetek ti is magatokkal mert megújít.

A telefonzseb jó helyen van küldtem is sms-t a fiamnak aki vállalta, hogy visszaszállít és tuti módon meg is oldotta a feladatot. Büszke is vagyok rá, hiszen leszállás után kb 40 perccel már ott is voltak Elekkel értem Átokfalva gátsoron, ahol egy jóízű kávé elfogyasztása mellett beszélgetem egy helyi családdal és fejtegettük az élet gordiuszi csomóit. Megjegyzem hősök azok a családok amelyek a semmi közepén meg tudnak élni a semmiből. Olyan földekből amelyen leszálltam, gyakorlatilag sivatagi homok 40 cm mélyen.

Vissza a pondróra. Úgy vettem észre, hogy a Pepi XR6 jobban szigetel a két réteg miatt ami a tavaszi repüléseken segíthet, ez viszont könnyebb pár kilóval. A zippzárja egyszerűen hihetetlenül könnyen jár. Nem nyom a mentőernyő nem érzem a fékernyőt, egyedül a fényképező nyom egy kicsit így azt be sem raktam.Sajna nincs képem egy sem a túráról csak a fejemben. A nyakamnál hátul egy picit befúj a szél azon szorosabbra kell vennem. Van állítási lehetőség. És a lepkémet is dörzsöli, ott pedig kiengedek picit, ott is lehet állítani. A trimmelésről nem tudok nyilatkozni mivel lent voltam nagyon ezért nem is ment a fejre állítás sajnos, de lehet, hogy jobb is mert fejen nagyon fázott volna a hátacskám.

A váltózsinórom olyan keményen jár, hogy a jobb kezem KO.

A levegőben kb egy óra után azon gondolkodtam, hogy miért nincs madár? Egyszer csak lett egy. kb 500-on mutatta, hogy hol a termik. Jómagam 1000 körül köröztem fölötte. Egy ölyv lehetett. Akkor egyszer a periférikusba bejött egy gyönyörő rétisas szinpompás tolldíszben. Alattam kb 100 méterrrel fogta a magot és esett rám alulról. Igen közel jött, nem zavartatta magát. Én meg utána, szűkítettem ahogy kell és minél közelebb kerültem hozzá annál idegesebben forgatta azt a szép nagy buta fejét. Aztán megijesztettem és attól  kezdve beállt a jobb kilépőm mögé főlé és onnan követettt pár körön keresztül. Aztán odébbállt. Ahogyan ott jött mögöttem arra gondoltam, hogy ha most Forbes-ban vagyok akkor egyrészt nulla helyett 20 fok van másrészt nekem is jön az állat. Azért kockáztattam volna. Akkor ott lehetnék kedvenc világbajnokom társaságában aki mostanában nem sok hangot hallat magáról (pedig innánk szavait mint a tegnapi hazaszállítós pizzériában a helyi srácok dzsoni volkert:)Sóhajtottam egyet és tűz tovább amigó után aki ki tudja hol jár már előttem. A pizzéria rossz választás volt kerek egy órát csesztünk el.

Sokat nem kellett gondolkodni tegnap, maximum a felajánlott felhőutak közül választani a színben hozzám illőt:)

Néha a full hátszeleset válsztottam néha kicsit oldalazgattam kicsit egy másik sorra aztán onnan hátszeleztem. A rétegződés abszolút érdekes volt volt vagy 3-4 réteg mindíg eltérő emeléserősséggel. Bizosan jobban tudtam volna tervezni, ha megnézem a gradienst reggel a neten illetve megjegyzem, mert nézni néztem.

A Tiszát Csongrádnál értem el gondoltam is Csernók Zoli barátomra aki oda való és sokat segített az elmúlt években. Vajon repül-e még? (Ha olvasod írj valamit magadról!) de természetesen nem Zoli volt akire gondoltam hanem egy csomó mindenki. Pl KisAtti akinél nagyobbat kell repülnöm, Kenderes Zoli aki hívott a levegőben de nem tudtam felvenni. Balika és Peti akik kihagyták a napot futóverseny miatt Erdős Zoli már mem tudom miért és még egy csomó jópajtás.

Amikor feltűnt Szeged balra előttem akkor megnyugodtam és csak az számított, hogy egy picivel hosszabb legyen a mai. Fordultam kicsit nyugatnak éppen ott volt egy haldokló pamacsút amely még dolgozgatott és alatta ballonozgattam még egy félórát. A végén az volt a fejemben, hogy a nullával sodródva is percenkét haladok 5-600 métert az is valami.

Úgy is volt tekertem a nullát amíg adta aztán kb 1300 ról végsiklás amelybe bele kellett tenni egy kis jobb kunkort mert támadott a szerb határ. A végén 200 méteren jött egy erdő amit már nem tudtam volna átrepülni ígyhát kináztem a legsimább területet behelyezkedtem és egy szép tengerparti fövenyre leszálltam , és bár ne mvolt rá szükség természetesen kipróbáltam az új fékernyőmet amit az Aeros dealertől vettem. Működik, de a hatásfoka gyengéb mint a régié volt , mondjuk könnyebb és kisebb helyen elfér. Szépen leszálltam. Nem volt más dolgom mint örülni. Életem 6 órával hosszabb lett hiszen hibernációban töltöttem.

 

Köszi

 


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr842833057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása