BZS1000

Csillag

2010.10.05. 10:26

Igen itt a repülős szezon vége.

 

De sebaj itt egy új szerelem, jönnek a zord idők jól esik majd a sarokban ülve olvasgatni és tiszta időben ki ki lehet majd menni az ég alá fagyoskodni, észlelgetni az égbolt rejtelmeit.

A minap nagyon szép láthatóság volt és ki is ültem egy kis időre, hogy a könyvekből szedett okosság alapján az égen található izéket beazonosítgassam.

Meg kell, hogy mondjam nagyon szórakoztató, még így tök amatőr módon is. A csillagképek a helyükön vannak, járják szépen útjukat keletről nyugatra az égen és már egy rossz minőségű spektívvel (nekem egy orosz 20x60-asom van) vagy egy kis binokulárral(messzelátó... a Peti kedvéért) is felejthetetlen látványt nyújtanak.

Legutóbb amikor éppen nézegettem a csillagos eget küldtem egy SMS-t Balikának -aki köztudottan régebben érdeklődik a táma iránt egyébként ő fertőzött meg a dologgal-, hogy igen szépen látszik a tejút felettünk, erre ő adott egy tippet feltehetően a Meteor Csillagászati évkönyvből ami minden amatör csillagász elengedhetetlen kelléke, hogy nézzem meg a Hartley üstököst a Kassziopeia csillagkép alatt megy el éppen. Nézegettem és de sehogysem láttam  vagy béna voltam, vagy túl kicsi a nagyítása a cuccomnak, de nem is ez a lényeg. Nézelődés közben ráakadtam egy objektumra ami egy ködhöz volt hasonló az Androméda csillagkép közelében. Végül kiderült, hogy ez éppen az androméda köd... normális hát mi egyéb lehetne?? amit egyébként szabad szemmel is láthat az érdeklődő ha jók a viszonyok és jobb a szeme mint nekem.

Egy Newton  300-as reflektorral ilyennek néz ki.

Veszek is majd egy hasonlót ha lesz rá kedvem:)

 


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr622346069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása