BZS1000

Supercross 2. etap Ózd

2014.11.10. 11:22

Ózd Supercross II.futam

Kategória győzelem, futam abszolút 2. hely. (U15, U17, M3, Hobby)

Vártam a versenyt és KÉSZÜLTEM RÁ!! Ez nem elhanyagolható tény.

Vártam, hogy a szlovákok itt legyenek és revansot vehessek rajtuk a kazincbarcikai etap után. Sikerült. Most két futam után a 2. helyen állok 10 ponttal lemaradva a Longauer Ladislautól,  akivel ma jót meccseltem. 4 kört mentünk egy olyan pályán, ahol cyclocross révén nulla pihenő zóna található, mégis végig élvezetes volt a verseny. Egyrészt mert volt társaságom Vass Balázs személyében, másrészt mert már a pályabejáráson éreztem, hogy ezt a pályát nekem találták ki. Technikás és ami a fő kiváló ritmusérzékkel megáldott versenyzők tűzték ki. Kevés unalmas egyenessel. Élvezettel forgolódtam a hajtű kanyarokban, jó volt a tapadás hiszen nem volt se fagy, se hó, se sár. Rövidben versenyezhettünk. A bemelegítésnél és a heti edzések kivitelezéséhez is Józsitól kaptam ötleteket, amelyek sokat segített.Több magas pulzusos résztávot iktattunk be és a versenyt megelőző edzés is dinamikusabb volt. Több energiát kivett, de több üzenetet küldött az agyamnak, hogy mit kell kompenzálni és mire kell felkészülnie. Gyakoroltuk és elemeztük az akadályokon való gyors átkelést- ami hála istennek hosszú lábaimnak kedvez. Ma is az akadályok gyors leküzdésével és a lépcsők gyors abszolválásával nyertem sok időt. Ellenfelem viszont a nagy láberejével kompenzálta ezt. Az egyenesekben volt iszonyat gyors. 4 kör volt a penzum - mint ahogyan azt már írtam -  amit kb. 33 perc alatt teljesítettünk. Első sorból rajtoltam és a stadionból én jöttem ki elsőnek, mögöttem lihegett két szlovák és két fiatal magyar versenyző. Az egyik fiú más dimenzióban mozgott, ő hamar el is ment, nem is találkoztunk csak a levezetésnél:). Balázs és Ladislau maradtak az elenfeleim, hiszen a másik szlovák versenyző a meredek karéjról való leereszkedésnél rosszul használta a fékeit és elesett, aztán esélye sem volt ránk felérni, egyébként őt Kazincbarcikán megvertem. Az első körben Balázzsal kb. 15 sec előnyt szedtünk össze. Amit a másodikban növeltünk. Nagyobb testű lévén javarészt én vezettem, ő pedig élvezte a szélárnyékomat, de jó volt hallani a lihegését. Nagyon ügyes fiú. Aztán a harmadik körben a hátsó fékem elkezdett rosszalkodni...Hmm. Mondom ennyit bírt az egy hete cserélt Formula fékbetét? Hangosan szólt és a fékkar egyre beljebb jött, na mondom probléma van, hiszen bár túl sokat nem kell itt fékezni, viszont a technikás kanyarokat hátsó fék nélkül, vagyis csak első fékkel veszélyesebb kivitelezni, arról nem is beszélve, hogy a féktáv kicsivel meghosszabbodott. Akkor konstatálnom kellett, hogy Ladislau egyre jobban jött fölfelé. Ettől vérszemet kapott, megfutotta a mezőny legjobb körét és már ott lihegett a nyakunkon  a hajtűkben. És itt most megosztok veletek egy dolgot ami a mentális felkészülés eredménye!!

Szóval szenvedek, rossz a fékem, óvatoskodom, miközben ellenfelem akivel kimondatlanul is rivalizálunk, jön föl. Azt mondja a kisördög: Zsolti most Ladislau feljön, kielőz, de nem baj, jó lesz az a második hely. Semmi baj. Ekkor - mondjuk nem tudom melyik énem, vagy melyik részem- visszagondoltam a szombati edzésre, ahol a magas pulzusú részeket direkt mentális ráhangolásnak szánva, azt szögeztem a fejembe, hogy a magas pulzuson történő versenyzés közben lesznek kompromisszum helyzetek amikor az agy azt akarja, hogy engedd el, lazíts, köss kompromisszumot, elégedj meg a gyengébb helyezéssel, de nekem majd akkor és ott ezeket a gondolatokat el kell hesegetnem és le kell győznöm ezt az énemet, hiszen sokat küzdöttem azért, hogy elöl legyek.

 NEM ENGEDHETED EL, NEM AZÉRT SZENVEDTÉL EDDIG, HOGY MOST A FENEKÉT NÉZD ÉS A KAJÁN VIGYORÁT A BEFUTÓNÁL! Mondogattam magamnak.

És ez segített, a nap legmagasabb pulzusát beállítva megőriztem a vezetést és elsőként( abszolút 2.-ként) futottam be. Ezt most igazi győzelemnek értékelem. Eldöntöttem, hogy a Supercross sorozat idei összetett győzelmét is begyűjtöm.

Élvezem a lépcsőfutásokat, az akadályok leküzdését és gyors is vagyok rajtuk. A technikám az még nem szép, de hatékony. "Buga Józsi nem szép, de gavallér":)

Józsi nagy küzdelemben a 6. helyet csípte el. Itt azért meg kell jegyeznem, hogy nagyon gyors, hiszen nekem Pl. 10-15 másodperceket adott volna körönként. Egyébként feltételezve a hasonló köridőket, Józsi után futottam volna be 7.-nek a Master 2-ben, de az M1-ben is 10-ben lettem volna. Pl Speciár Viktortól sokkal jobban toltam:) Büszke is vagyok kegyetlenül:)

Kövér Laci és Jánowszky Zoli is derekasan helyt állt élete első CX versenyén, jó volt látni őket versenyezni.

Az eredményeket, köridőket itt lehet csemegézni: http://supercross.hu/versenyek/

Remélem segít bennünket a teremtő, hogy együtt végigcsinálhassuk a sorozatot, sok szép férfias küzdelemben edzhessük testünket lelkünket.

Uff...

 


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr296883441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása